
Pilot Season ended
Daar ben ik weer. Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven over de stand van zaken betreft Kou Sportswear.
Het eerste seizoen is achter de rug en de balans kan worden opgemaakt. Heb ik de juiste keuzes gemaakt als het gaat om de materialen? de stoffen? Worden mijn ontwerpen gewaardeerd? En wat moet er beter? Gelukkig kan ik ‘ja’ antwoorden op bijna alle bovenstaande antwoorden, waardoor ik kan stellen dat het eerste seizoen geslaagd is geweest. Voor volgend jaar zal de pasvorm worden aangepast en in het algemeen geschikter worden voor ‘iedereen’. Daarnaast is de vraag voor een herenlijn veelvuldig voorbij gekomen waardoor ik het besluit heb genomen deze toe te voegen aan de collectie voor volgend jaar. Voor beide collecties zal de kwaliteit, comfort en het trendniveau in de juiste waarde aanwezig zijn.
Het is een ontzettend drukke tijd geweest de afgelopen maanden. De bedachte collectie bleek op de ISPO een juiste zet qua kleuren en de ontwikkeling kon verder gaan. Mijn productielocatie in Polen bleek niet geheel aan te sluiten bij de verwachtingen en eisen die ik stel. Vandaar dat we nu in Portugal aan het ontwikkelen zijn gegaan. Inmiddels is een sample collectie ontwikkeld en voldoende om daarmee de verkoop in te gaan naar retailers.
Afgelopen weekend ben ik daarmee begonnen in Oostenrijk. In drie dagen heb ik zowat heel Oostenrijk doorkruist om zoveel mogelijk ‘potentiële’ winkels te bezoeken. Helaas was voor veel winkels het seizoen al voorbij en hadden ze tussenseizoen. Geen probleem, want ik heb ook op deze manier tóch wel kunnen kijken of ik de winkel geschikt vond en de juiste locaties vond hebben. Naast gesloten winkels heb ik ook zeer belangrijke winkels bezocht die nog wél geopend waren. En daarvan kan ik zeggen dat Kou volgend jaar al zeker te koop is in Serfaus, Ischgl én Westendorf. Ook zijn er nog goede lijntjes uitgezet voor nog meer verkooppunten in Oostenrijk én Zwitserland. Wat betreft Nederland heb ik mijn planning gemaakt en zal de verkoop vanaf deze week gaan starten.
Afgelopen seizoen is ook gebleken dat het starten van een merk, dat nog niemand kent, écht niet makkelijk is. Iedereen waar ik mijn verhaal aan vertelde een de collectie aan liet zien was direct enthousiast, maar hoe bereik je nu zoveel mogelijk mensen? Het merk naamsbekendheid geven en het laten groeien is ook echt een prioriteit voor dit jaar en volgend seizoen. Ook daarom heb ik ervoor gekozen meerdere winkels te gaan benaderen. Ook is social media en dan met name instagram een kanaal waarop ik graag wil groeien. Hoé word ik interessant voor volgers en hoé trek ik aandacht? Daaraan ben ik hard aan het werken, en ik moet zeggen dat het balletje nu langzaam gaat rollen.
Via een Zweedse blogger die bekend is in Oostenrijk en onder wintersport liefhebbers begin ik nu langzaam bekende en professionele skiesters te bereiken die allemaal geïnteresseerd zijn in mijn collectie. Écht gaaf! Naast internationale bekende skiërs heeft ook een Nederlandse instagrammer met veel volgers mijn collectie gedragen, namelijk Mikky Kiemeney!
Ik hoop dat ik dit de komende tijd nog kan uitbreiden en ook kan bouwen aan een groter bereik.
I’ll keep you posted!
XoXo